My foughts:
- Trance soll Trance bleiben, ich höre viele verschiedene Genres, aber blöden Drönkram mag ich nicht.
- Sean gibt zu, dass bei ihm alles gleich klingt. 
- Die Meute fand's "verwirrend", dass er so anderes nicht direkt Trance Zeug unter seinem Trance Namen veröffentlichte. Joa, soll er das unter nem Alias machen (allerdings den Namen rückwärts zu schreiben ist ziemlich bescheuert).
- "Stop making that dubstep" - yeah, true. Is eh schon wieder Schnee von gestern. Was ist der neuste Hype? Tell me, tell me, please, I don't know!!!!!!
- Ist doch bei ganz vielen Genres/Bands/Artists so: Das alte Zeug ist das Beste/Bessere, das ist kein Zufall. Am Anfang ist man hungrig, mit der Zeit verändert man sich und dann passiert es halt durchaus, dass man sich von der originalen Musik entfernt, was ganz logisch ist, aber dann ist es auch logisch, dass dem Fan der alten Stunde das neue Zeug weniger oder nicht mehr gefällt.
- "Stop using the presets. Stop using the same synths in every track." What he said. "trance 3.0," - nah better not. Wie heißt das was von Anfang 00s bis 2010 etwa der Trance war? Trance 2.0? Trance 1.5? Mittlerweile kann man ja nicht mal mehr wirklich erklären was man hört, weil Trance nicht mehr Trance ist. Zum Mäuse melken.
- "They want trance to be underground, so I really don’t understand what everyone is mad about. That’s exactly where we are now." Stümmt schon.
- "Maybe the fans do feel a little bit left behind, but it goes back to that other question you asked where the fans want you to make what they’re familiar with. If artists are switching over and changing styles, the fans are not under shackles. They don’t have to go with them every step of the way during this little style change. They can do whatever they want, and there’s plenty of new names out there. People control the internet and complain, but music changes. Art changes. Things change, and if they’re not changing, then I think the artists are doing something wrong." Das stimmt, trotzdem tut es weh wenn jemand dessen Musik man mag sich anpasst oder gleich das Genre wechselt.
- "But now, to find those tracks, it really has become more like a needle-in-a-haystack than ever. We’re basically janitors. We clean the sewers. We sift through shit all fucking day, and then every once in a while we find that diamond ring." Hihi. Hm, 50 neue Tracks pro Tag anhören ist auch nicht ohne.
- "It’s probably the worst thing in the world. We don’t make any money from tracks. Even if a track does well, we don’t make any money on it. Everybody seems to have a copy of it, but we don’t see a penny. But we make tracks for promotion, and we make tracks to get gigs. It’s something we’ve all come to accept, I guess. I feel bad for the new guys, who come in and get their first couple of statements, and they realize, “Oh my god, I thought this track was really big.” You definitely chose the wrong business. You get paid more working for McDonald’s, to be honest. If you want to make money, you have to be on tour."
- "It’s hard. It’s really, really hard. It’s never easy. The studio is home, and I’m here for every meal of the day. It’s like the reverse of most dads. Most dads go to work 9-5 or earlier, and stay later every weekday, and they see their kids on the weekends, but I’m just the opposite. I go away on the weekends, but I’m here all week, and the kids are in and out of the studio all day. It’s not for everybody; a lot of people do bite the dust." So gesehen ist das keineswegs der lockere "mal eben in Minuten klicken" Job den unwissenden Menschen den Technofritzen vorwerfen.
Sehr cooles, ausführliches Interview mit interessanten Antworten. Danke dafür. 